Kesän tienvieruskasveja, osa 1


Tervehdys tauon jälkeen. Olen ollut kiireinen muun elämän kanssa, pääasiassa Magic the Gatheringin. 😀 Pelaan vihreää pakkaa sentään, kasvimaailma vahvasti läsnä sielläkin (olen myös aloitteleva D&D-druidi, koska miksi tehdä mitään muuta kuin pysyä teemassa 😹 ). Mutta kuvaillut olen sentään ahkerasti, en vain ole kerennyt siirtämään kuvia puhelimestani minnekään.



Tänään ajattelin olla esittelemättä mitään erityistä luontokohdetta (sellaisiakin postauksia on kyllä useampi tuloillaan jollain aikataululla), sillä minulla on kamerassani huomattava määrä yksittäisiä kasvikuvia kesän varrelta ja haluaisin tähän väliin vain koota ne johonkin. Koska niitä on paljon, jaan postauksen kahteen osaan. Tähän ensimmäiseen tulee sinisiä ja keltaisia kukkasia. 💙💛 Ylimmässä kuvassa ensimmäiseksi jokin ritarinkannus, jonka bongasin taannoin kukkimasta erään alikulkusillan kupeesta. Se oli niin loistavansininen, että se suorastaan hehkui muun kasvuston takaa ja sitä oli pakko rämpiä ihailemaan lähietäisyydeltä. 

Tässä postauksessa pääsen ensimmäistä kertaa toteuttamaan muuten yhtä ensimmäisessä viestissäni itselleni asettamaani päämäärää eli tunnistelemaan minulle uusia kasveja, sillä jotkut näistä olivat minulle ihan vieraita. Kertokaa vaan jos joku tunnistus menee metsään, sillä tiedän jo nyt, että minulle tuottaa varmasti hankaluuksia erottaa tässä vaiheessa saman kasviperheen jäseniä toisistaan. 😃



Kultapiisku(Solidago virgaurea)kukassa  

   

        



Luullakseni isolaukku (rhinanthus angustifolius), kukissa on keltaisen lisäksi aavistus violettia pilkottamassa kärjissä






Niittynätkelmiä (lathyrus pratensis)







Pietaryrtti (tanacetum vulgare)






Syysmaitiainen 






Haaleankeltainen mesiangervo (filipendula ulmaria)oli lapsuudessani suosikkikukkiani 💛








Jokin leinikki, ehkäpä rönsyleinikki (ranunculus repens)





Kannusruoho (linaria vulgaris)



Kissankelloja (campanula roduntifolia) niityllä







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kätkävaaran luontopolku

Vuodentakainen syysretki Martimoaavalle

Päiväretki Riisin Riettaalle (kiva paikka kaameasta nimestä huolimatta :D)